Workshops

Op vrijdag 25 mei organiseren we in de namiddag verschillende workshops.

 

1. Analytics: meten is weten

 

Vandaag zijn er heel wat online mogelijkheden om beter met je klant te communiceren en hem nog meer te binden aan je bedrijf.

Of het nu gaat om mensen die naar je site of social media pagina surfen en deze bezoeken, of het handelt om effectief communiceren via deze kanalen, of het inspireren van je reizigers en potentiële reizigers, analytics is een een bijzondere waardevolle bron aan informatie.

Welke pagina’s worden het meest bezocht, hoelang blijven klanten op die specifieke pagina, welke artikels lezen ze, waar houden ze van enz…

Deze informatie kan je voor verschillende doelen gebruiken:

  • Je klanten beter bedienen;
  • de focus leggen op waar de klanten van houden;
  • de juiste SEO (Zoekmachine Optimalisatie) toepassen;
  • inzetten op de juiste SEA (Zoekmachine Advertentie)

Deze workshop geeft je meteen enkele praktische handvaten om hiermee aan te slag te gaan en meteen een win voor je klant en je bedrijf te realiseren.

Presentatie door Pieter Weymans

 

2. Instagram: een beeld zegt meer dan 1000 tekens

 

Reizigers en dus onze klanten zijn vandaag hypergeconnecteerd en Social Media zijn niet weg te denken uit ons dagelijks bestaan.
Instagram is zo een van die leuke kanalen die zeker voor de reissector bijzonder geschikt zijn.
Hoe beging je hier echter aan? Hoe maak je het verschil tussen een professionele en persoonlijke account? Hoe vertel je het visuele verhaal van jouw reisbedrijf?

Handvaten om je eigen Instagram strategie te ontwikkelen. Op welke manier kan je online ambassadeurs inzetten? Welke foto’s of video’s werken goed op Instagram?
Welke foto- en video-apps kan je gebruiken en hoe doe je dat?

Op basis van enkele grondige analyses van bestaande accounts en inspirerende voorbeelden uit de reiswereld krijg je meteen enkele praktische tips om er meteen mee aan de slag te gaan.

Ja, dat kan reeds onmiddellijk na de workshop vanop ons congres. Zo zet je meteen alles om in praktijk en zit het in je vingers.

Deze workshop wordt gepresenteerd door Marjolein Bongers

 

3. Google formulieren en het belang van klantentevredenheid

 

Je klanten contacteren na de reis… en vragen naar hun tevredenheid… Doe jij het al?

Ik hoor je al denken… Nee, want… ‘als je de klant vraagt naar zijn tevredenheid weet hij altijd iets negatiefs te zeggen’ of ‘als het slecht was zal ik het wel horen, geen nieuws is goed nieuws’. Maar laat ons eerlijk zijn… Dit zijn geen redenen om het niet te doen, eerder uitvluchten. Klantentevredenheid meten is nochtans enorm belangrijk voor een goeie dienstverlening. In deze workshop krijg je zes goeie redenen om zo snel mogelijk een tevredenheidsenquête te maken. 

Maar hoe begin je daar nu aan…? We zetten je meteen op weg met onze praktische tips. In 15 tips leer je hoe je een goeie enquête opstelt. Daarnaast krijg je ook tips over hoe je klantentevredenheid op een correcte manier meet. Maar we gaan nog een stapje verder… Je maakt ook kennis met een online tool om een tevredenheidsenquête te maken, Google Formulieren. Breng dus zeker je laptop of tablet mee, want we gaan meteen samen aan de slag! Daarbovenop komen ook nog een aantal voorbeeldvragen aan bod. Bereid je dus voor op een praktische workshop gepresenteerd door Janne Gheysen.