Omgaan met crisissen in de reissector

Keynote – Debat – Q&A

Een crisis is een fenomeen dat zich plots voordoet, zoals bijvoorbeeld oorlog, terroristische aanslagen, economische achteruitgang, extreme weersomstandigheden of rampen, pandemieën die meteen een economische, sociale, culturele en politieke impact hebben op mensen, op de gemeenschap en de economie.  

De vraag is niet of er een volgende crisis aankomt, de vraag is wanneer?

De reissector wordt reeds jaren getroffen door verschillende crisissen, grote en kleine. Een aswolk legt het luchtverkeer volledig stil, door de impact van het klimaat, een nieuw virus dat de kop opsteekt of een escalatie van geweld wordt reizen naar een bestemming afgeraden of zelfs verboden, …

Als reissector en onder invloed van de package travel directive zijn we als geen ander meteen getroffen en moeten we snel en efficiënt kunnen ageren. We moeten betrokkenen en mogelijk hun familie informeren, binnenkomende vragen beantwoorden, antwoorden op mogelijke vragen van overheden, communiceren met de media enzovoort. 

Hoe ga je hier mee om?
Een goede voorbereiding en een helder proces helpt je al een heel eind op weg.

Tijdens het congres krijg jij meteen, in primeur het “Omgaan met crisissen in de reissector, praktische handvaten” draaiboek met stappenplannen, handige tips en tricks evenals nuttige contacten.

Het panel van ervaringsdeskundigen beantwoordt tijdens een interactieve sessie ook graag maximaal op jouw vragen.

Over Comm2You

Ruim 40 jaar ervaring in PR, journalistiek en woordvoerderschap samengevoegd. Dat is waar Joost, Bert, Arno en Joachim – de drijvende krachten achter Comm2You – voor staan. Die opgetelde kennis zorgt ervoor dat zij als geen ander weten wat nieuws is en voeling hebben met de realiteit waarin journalisten, maar ook communicatieverantwoordelijken en woordvoerders vandaag moeten werken.

Vertrouwen en kwaliteit

Comm2You is een zelfstandig en bewust kleinschalig communicatiebureau zonder invloeden van buitenaf. Als ondernemers hechten zij waarde aan een persoonlijk en betrokken partnership met ruimte voor een kritische blik. Vertrouwen en kwaliteit staan centraal. Niet alleen in hun relatie met bedrijven, organisaties en opinieleiders, maar ook bij hun mediarelaties en de verschillende stakeholders van hun klanten.