Kim Matthyssens – Smart Media Agency

Keynote: ‘Digitaal op vakantie – Social media als reisplanner’
+ workshop Instagram Reels voor reisprofessionals


Je reis begint op social media

De tijd dat mensen voor de voorbereiding van hun vakantie enkel de brochures van een reisbureau doorploegden of een reisgids gingen kopen in de boekhandel ligt al even achter ons. (Jonge) reizigers zoeken steeds vaker online naar inspiratie en informatie, en daarbij spelen ook social media een cruciale rol. Voor reisprofessionals is het dus onontbeerlijk om een doordachte socialmediastrategie uit te werken. Wie te laat op de kar springt of het op de verkeerde manier aanpakt, riskeert een gigantische kans te missen om klanten beter te bereiken, en dus ook om meer omzet te draaien.

Als accountmanager social media bij contentmarketingbureau Smart Media Agency weet Kim Matthyssens als geen ander hoe belangrijk social media zijn voor bedrijven. En vooral, hoe je ze op een slimme manier inzet in je marketingstrategie.

In haar keynote ‘Digitaal op vakantie – Social media als reisplanner’ legt ze uit hoe social media steeds meer worden gebruikt als zoekmachine, en wat dat betekent voor reisprofessionals. Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten je vinden? Wat is het belang van een goede hashtagstrategie? Wat is User Generated Content, en hoe zet je het in? Welk type content past bij welk platform?

Tot slot geeft Kim Matthyssens ook een hands-on workshop over Instagram Reels en hoe je hier zelf mee aan de slag kunt gaan als reisprofessional.

Over Kim Matthyssens

Kim Matthyssens startte drie jaar geleden als accountmanager social media bij Smart Media Agency, dat sterk gelooft in de kracht van contentmarketing. Sinds januari werkt ze er als client succes manager. Ze begeleidt haar klanten in hun digitale marketing- en socialmediastrategieën en zorgt er daarbij voor dat ze hun doelstellingen bereiken door in te zetten op de wisselwerking tussen social media en contentmarketing.

Naast haar passie voor social media heeft ze ook een hart voor reizen, en die combinatie komt goed van pas. Ze haalt de inspiratie voor haar reizen dan ook steevast via social media, wat in het verleden onder meer resulteerde in avontuurlijke roadtrips doorheen Nieuw-Zeeland en Vietnam.